میثاق تنهــا

هیچ وقت،هیچ چیزی،اونطور که خودت میخوای پیش نمیره...

میثاق تنهــا

هیچ وقت،هیچ چیزی،اونطور که خودت میخوای پیش نمیره...

سال نو مبارک

نوروزتان خجسته...



سال 1393 خورشیدی
7036 میترائی آریایی
3752 زرتشتی
2573 شاهنشاهی
هرچند از هجرت 1393 سال میگذرد، ولی سرزمین آریایی من 5644 سال قبل از آن نوروز را جشن میگرفت...
آرى پیشینه سرزمین من بسى بیشتر از 1393 سال است!!!

به احترام بهار آغاز می کنم...
به عشق طبیعت سر سبز می شوم...
به یاد خوبی ها لبخند می زنم و اینگونه زندگی می کنم...
عاشق شکوفه ها می شوم به آسمان ها دل می بندم به رویاها خیال پرواز می دهم...


به خودم سلامی دوباره می کنم...
این چنین با زندگی... خوبی... آسمان... عشق و رویا... آشتی می کنم...
طبیعت معجزه می کند و معجزه می شوم...

در روزهای این جشن ملی شاد باشید 

چهار شنبه سوری


در هرصورت خوش و شاد باشید و مراقب خود و همراهانتون باشید 



 چهارشنبه سوری مبارک 


هفــته ی انگلیسی


نزدیک به آغاز سال جدید ایرانیان هستیم، پیشاپیش تبریک میگم به همه دوستام 

در همین راستا (منظورم ایران و ایرانی و فرهنگ ایرانیه...) در شبکه اجتماعی فیس بوک بزرگ متنی دیدم که خیلی برام جالب اومد و عمل مقدس کپی پیست رو انجام دادم:


میدانستید نام روزهای هفــته ی انگلیسی برگرفته از فرهنگ کهن ایرانِ است؟!؟!

این ها نام های اصیل و قدیمی روزهای هفــته در ایران باستان هست:
کیوان شید = شنبه
مهرشید = یکشنبه
مه شید = دوشنبه
بهرام شید = سه‌شنبه
تیرشید = چهارشنبه
هرمزشید = پنج‌شنبه
ناهیدشید یا آدینه = جمعه

حالا با بررسی ریشه‌های این واژه ها به این نتیجه میرسیم که:

کیوان شید = شنبه
Saturday = Satur + day
Saturn = کیوان
------------------------------------------------------------------------------
مهرشید = یکشنبه
Sunday = Sun + day
Sun = خور (خورشید) = مهر
------------------------------------------------------------------------------
مه شید = دوشنبه
Monday = Mon + day
Moon = ماه
--------------------------------------------------------------------------------
بهرام شید = سه‌شنبه
Tuesday = Tues + day
* Tues = god of war = Mars = بهرام
---------------------------------------------------------------------------
تیرشید = چهارشنبه
Wednesday = Wednes + day
* Wednes = day of Mercury = Mercury = تیر
--------------------------------------------------------------------------
هرمزشید = پنج‌شنبه
Thursday = Thurs + day
* Thurs = Thor = day of Jupiter = Jupiter = هرمز
-------------------------------------------------------------------------
ناهیدشید یا آدینه = جمعه
Friday = Fri + day
* Fri = Frig = day of Venues = Venues = ناهید


مهندس کامپیوتر :)



چهار تا مهندس، برق، مکانیک، شیمی و کامپیوتر با یه ماشین در حال مسافرت بودن که یهو ماشین خراب میشه خاموش میکنه و دیگه هر چی استارت میزنن روشن نمیشه.

میگن آخه یعنی چی شده؟

مهندس برقه میگه: احتمالاً مشکل از مدارها و اتصالاتو سیم کشی هاشه. 
یکی از اینا یه ایرادی پیدا کرده.
مهندس مکانیکه میگه: نه بابا، مشکل از میل لنگ یا پیستوناشه که بخاطر کار زیاد انحراف پیدا کرده.
مهندس شیمیه میگه: نه، ایراد از روغن موتوره. سر وقت عوض نشده، اون حالت روان کنندگیشو از دست داده.

در اینجا میبینن مهندس کامپیوتره ساکته و هیچ چی نمیگه. بهش میگن: تو چی میگی؟ 
مشکل از کجاست؟ چیکارش کنیم درست شه؟
مهندس کامپیوتره یه فکری می کنه و میگه: نمیدونم، ولی بنظرم پیاده شیم، سوار شیم شاید درست شده باشه!!!


خوش باشه همیشه... :)


نموندی پای حرفاتو همینه فرق من با تــــــو

تو یادت رفته اما من ، هنوزم دارم عکساتو

تا حالا صد دفعه شهرو واسه دیدن تـو گشتم

با خنده رفتم این راهو ولـــی با گریه برگشتم


بر گــــــــــــرد


                               بر گــــــــــــرد


برگرد دوباره پیشم،

بی تو من دیوونه میشم.

نمی دونی که چقد هواتو دارم.


حرفی و که جا گذاشتی،

زخمی که تـو سینه کاشتی،

من تموم یادگاریاتـــــــــــــــو دارم.


برگرد دوباره پیشم،

که دارم دیوونه میشم،

بس که تنهایی نشستم پشت شیشه.


برف و بارون که بیاد،

این زمستون کــــــــــه بیاد،

میدونی تنهاییام چند سالــــه میشه؟!


من به بارونا سپردم،

بــــــــــه خیابونا سپردم،

که مواظب تــــــــو ِ دیوونه باشن...


به خود خدا سپردم،

به همه دنیـــــــــا سپردم،

که هوای عشق من رو داشته باشن،

کـــــه مواظب تــــــــــــــــــــــو ِ دیوونه باشن...


میثاق نوشت: یکسال شد... امیدوارم خوش باشه همیشه...